FANDOM

-nizerłak

They see me rolling, they hating.

ŚP Asterka (Asterka Boża, Opel Astra, Astra Opel) - nieżyjący już samochód Konona. Udało mu się go zdobyć w komisie (Asterka nie była tania, bo musiał oddać w zamian Nyskę Bożą). Ze słów Nizarłaka wynika, że Asterka nie ma sobie równych ("opel astra, bardzo dobry do jazdy i tak dalej"). Krzysiek wie także, że nie wie ile pali (Astra, nie Niżerłak Shrek). Pojazd wyposażony jest w "radyjko" z którego Wojtek puszcza muzę na full, co nie spodobało się Krzyśkowi, który po chwili "zrobił radio ciszej". W schowku Asterki ukryty jest niemiecki pistolet na kulki produkcji chińskiej sprowadzony przez Majora z Bombasu, w celu bronienia naszych niżerłaków-pijaków przed Białym Marcinem i innymi bandytami. To nie koniec zalet Asterki, a dopiero początek.

Kolejną jej zaletą jest fakt, że pali, "że tak powiem po mechanicznemu, z kopyta". Asterka, mimo faktu, że wygląda jakby miała się rozsypać podczas kontaktu z krawężnikiem, może lecieć nawet setką przez miasto! Posiada także innowacyjny system zamykania jednym kluczykiem wszystkich drzwi "robię teraz, i jednym kluczykiem jest teraz wszystko zrobione". Posiada także bardzo pojemny bagażnik, którego Konon nie pokazał od środka na filmie, "bo wozi tam swoje rzeczy" (zapewne oponentów politycznych z 2006 roku). W 2017 roku została wystawiona na sprzedaż, cena to 8000zł na ten fakt wielu ludzi napisało komentarze w stylu "komuś się o jedno zero pojebało" albo "kupię za 8000 jeśli Niżerłak pocałuję maskę ustyma bożymi".

W październiku 2017 roku Nibęben postanowił zaprowadzić Asterkę do ASO i zlecić naprawę kloców hamulcowych. Podczas uniesienia auta na podnośniku serwisowym, rzekomo nieskorodowane auto złamało się na pół i Konon był zmuszony sprzedać Asterkę Bożą za 1000 złotych. Swoje nieudawane żale wyrażał w jednym z dramatów Mexikana pt. "żegnaj asterko", gdzie z żalu Niżarłak zaparował całą kamerę[1]. Ale nie ma Asterki – odeszła. Jak on mówi –zmieniła miejsce zamieszkania. Jest w niebie teraz i stamtąd patrzy jak on kandyduje na prezydenta miasta Białegostoku.

Ciekawostki

1. W 2017 dowiadujemy się, że Wojtek jakimś sposobem przejął Asterkę i teraz należy do niego. Mimo to Krzysiek wystawił ją na sprzedaż w maju/czerwcu 2017 roku na sprzedaż za 8000 zł.

2. Ma na tylnej szybie naklejoną naklejkę z Euro 2016.

3. 16 lipca 2017 dowiadujemy się, że Kononowicz się zlitował, i zmienił cenę na 7000zł mimo tego faktu ludzie wciąż pisali ,że pojebało mu się o jedno zero . Powiedział także, że została wyprodukowana w 1998.

4. Ma zepsute przednie klocki hamulcowe.

5. 11 października 2017 okazało się że Asterka Boża kosztowała 1600 zł wg Majora.

6. Asterka została wykorzystana jako przenośna toaleta. Jak stwierdził major "nawet w swoim oplu... Nawet mówiłem, że ja to nagram. W swoim oplu, raz jechaliśmy, całe te, się zesrał, że mu... musiałem ten, wracać na piechotę..."[1]

Asterka we własnej osobie

Jedno z ostatnich odpaleń asterki. W tle widzimy lublina wypełnionego drogocennymi rzeczami.

Kononowicz odpala swoją asterkę bożq

Kononowicz odpala swoją asterkę bożq

Pan Kononowicz i jego nowa limuzyna -Asterka Boża-

Budowa, obsługa , eksploatacja i naprawa OPLA ASTRA

Kononowicz asterka Boża oddana na złom

Kononowicz asterka Boża oddana na złom

Recykling metali nieszlachetnych - czyli złomowanie asterki w wykonaniu firmy UNIWERSTAL

Krzysztof Kononowicz - Sprzedam Asterke Opla

Smutny koniec

Boża Asterka została pocięta podczas finału WOŚP na Rynku Kościuszki w Białymstoku w ramach pokazu akcji ratowniczej z udziałem strażaków. Prezentowali oni, jak przebiega wydobywanie  uwiezionych w samochodach ofiar wypadków drogowych.[2]

Natomiast kluczyki do Asterki zostały sprzedane w ramach aukcji charytatywnej za 280 zł.[3]

  1. https://www.youtube.com/watch?v=YtHcwjbkrMs
  2. https://bialystok.onet.pl/bialystok-wosp-pociela-samochod-krzysztofa-kononowicza/2x329v7
  3. https://charytatywni.allegro.pl/kluczyki-od-bozej-asterki-pana-krzysztofa-i5895541