FANDOM

Bronisław Kononowicz
Dadandson
(Bronisław razem z małym Krzysztofem na rękach).
Imię i nazwisko Bronisław Kononowicz
Data i miejsce urodzenia 1908, miejsce nn.
Data i miejsce śmierci 2004, Białystok
Specjalność
  • walka w Armii Krajowej
  • bycie Sybirakiem
  • odbieranie odznaczeń
  • według Terki: sprzedawanie obywateli dla UB za flaszkę wódki

Bronisław Kononowicz (ur. 1908 zm. 2004[1]) - ojciec Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Krzysztofa Kononowicza, a także jego brata bliźniaka i Bogdana Kononowicza. Żołnierz Armii Krajowej. Sybirak. Z zawodu był szewcem, to on nauczył Krzysia naprawiać buty [2].

Według niepotwierdzonych informacji Tomasza Terki, w czasach PRL współpracownik UB który sprzedawał obywateli za flaszkę wódki.

Ciekawostką jest jego wiek. Według Shreka urodził on się w 1908, jednak na ich rodzinnej fotografii (prawdopodobnie z lat 60, ponieważ Krzysztof i Bogdan byli bardzo młodzi) nie wygląda on na 55+ lat.

Życiorys

Podczas II wojny światowej, żołnierz Armii Krajowej zesłany na Sybir. Wielokrotnie odznaczany. W pewnym momencie swojego życia poznał Leonardę - swoją przyszłą żonę, z którą miał dwójkę lub trójkę dzieci. Pewne jest, że urodzili mu się synowie: Bogdan i Krzysztof. Jednak w niektórych filmach na kanale "Jarosław Andrzejewski" pojawia się zapomniany bliźniak Krzysztofa. Według wielu osób jest on tylko postacią fikcyjną, dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić, czy Bronisław był ojcem dwójki czy trójki dzieci. Gdy Krzysiu miał 13 lat, załatwiał z Lechem i Marią Teresą Kaczyńskimi kwestię renty dla ojca i awansu z szeregowca na generała. Wraz z żoną w 1975 musieli opuścić rodzinne Wilkowo k/Kętrzyna i przenieśli się do Białegostoku. W czasach nauki Krzysztofa zapewne był z niego bardzo dumny, sądząc po ogromnej wiedzy, elokwencji i zasobie słownictwa Krzyśka. Według rewelacji niedoszłego prezydenta, tatuś za walkę o Boga, o Warszawę, o Polskę, pośmiertnie dostał order Virtuti Militari, tylko włożono mu go do trumny. Zmarł przed rozpoczęciem działalności politycznej Krzysia w 2006 roku.

Afera Tomasza Terki

14 lipca 2017 roku Krzysztof Kononowicz otrzymał list od Tomasza Terki, w którym Terka oskarża Krzysia o zdradę Polski, a także oskarża Bronisława Kononowicza o sprzedawanie obywateli UB-ekom za flaszkę wódki. Informacje te nie są potwierdzone, a sam Krzysztof Kononowicz zapowiedział zemstę za szkalowanie "Świętej Pamięci Tatusia" w postaci wbicia Tomaszowi Terce siekiery w głowę.

Bronisław Kononowicz w kulturze masowej

W 2017 wspomnienia Krzysztofa Kononowicza o ojcu zrealizował światowej sławy reżyser Jarosław "Mexikano" Andrzejewski w awangardowym reportażu biograficznym "tato".

Kononowiczowie

Przypisy

  1. "(..) tatusia mam, który odszedł do Boga. Dwa lata temu zmienił miejsce zamieszkania, jak ja to mówię."
  2. https://www.youtube.com/watch?v=DVXL5uadvHs