FANDOM

Dom Krzysztofa Kononowicza, nieoficjalnie Pałac Prezydencki - słynny na całą Polskę dom, w którym mieszka od dzieciństwa niedoszły prezydent, kandydat na posła, europosła, osła i senatora Krzysztof Kononowicz. Znajduje się w Białymstoku, w dzielnicy inteligenckiej Starosielce, przy ulicy Szkolnej 17. Przez Przewodniczącego nazywany jest posiadłością (YT: Krzysztof Kononowicz - kandydant na prezydenta XXI wieku)

Słów kilka o domu

Palac

Pałac w całej okazałości

'Pałac Kononowiczów jest to budowla w stylu folkowo-historycznym. Kononowiczowie wprowadzili się tam, gdy Krzysiu był małym chłopcem. Swą bryłą nawiązuje do czasów chłopstwa i biedy, jaka była za czasów wczesnego PRL-u w Starosielcach, zanim sprowadzili się tam najznamienitsi mieszkańcy Białegostoku. Oszczędność formy i nawiązania do trudnych czasów to wyraz szacunku niedoszłego Prezydenta do tradycji i głęboko zakorzenionego konserwatyzmu. Wielu mogłoby zarzucić, że dom ten to zwykła drewniana chałupa z bordowymi ścianami i zielonym dachem, jednak po poznaniu tajemnic wnętrz posiadłości krytycy z pewnością zmieniliby zdanie. Z relacji wynika, że panuje tam mistyczny zapach. Na drzwiach domu jest napis "K+M+B 2012", którego wg słów redakotra Mexicano przewodniczący nigdy nie zetrze ponieważ w tym roku zmarła jego mama.[1]

Pomieszczenia

  • Pokój dzienny - siedziba Biura Interwencji Obywatelskich, miejsce debat Krzysztofa Kononowicza i Pana Majora Wojciecha Suchodolskiego. Pokój ten ma (chyba kiedyś) żółte ściany, co stanowi oczywiste nawiązanie do koloru ścian Gabinetu Owalnego Prezydenta USA. Centralną część zajmuje stół z krzesłami, gdzie zapadają strategiczne dla Białegostoku decyzje. Znajdują się na nim m.in. wazonik i krzyż, który Krzysztof używa w wypadku dram Bożych. Poza tym charakterystycznym elementem wyposażenia jest piec kaflowy, zapewne konserwowany przez Krzysztofa, który chwalił się zduńskimi umiejętnościami. Na uwagę zasługują jeszcze łóżka - Prezydent i Major są tak zajęci pracą na rzecz Białegostoku i Polski, że nie mają czasu na przejście do swych sypialni i muszą gnieździć się w sali plenarnej. Wejście do pokoju znajduje się w kuchni, a okna wychodzą na ulicę.
  • Kuchnia - miejsce, gdzie Major "psznie je", a Krzysztof w godzinach wolnych realizują kulinarną pasję Wyżera majorowe jedzenie. Charakterystyczny jest tu artystyczny nieład, gwarowo zwany pierdolnikiem. Wejście do kuchni znajduje się w korytarzu, a okno wychodzi na posesję Kargula.
  • Łazienka - Jedyna pewna rzecz to w miare działająca spłuczka. Na wiosnę 2017 r. poddana generalnemu remontowi. Wejście do łazienki znajduje się na korytarzu, a okno wychodzi na podwórko.
  • Pokój nieużywany - składnica pamiątek rodzinnych Krzysztofa Kononowicza, na uwagę zasługuje szafa, gdzie Przewodniczący trzyma sukienki zmarłej matki oraz rodzinny portret Kononowiczów, oraz oczywiście gigantyczny pierdolnik. Wejście do pokoju znajduje się w korytarzu, a okno wychodzi na ulicę.
    Przedsionek

    W tle charakterystyczne okna przedsionka

  • Przedsionek - pomieszczenie znajdujące się przy wejściu do pałacu prezydenckiego. Prowadzi do korytarza. Posiada dwa charakterystyczne okna z małymi szybkami wychodzące na podwórko oraz na posesję "dobrego sąsiada" (przynajmniej do czasu drugiej afery płotowej). Pomieszczenie to służy jako magazyn konserw oraz drewna na opał. W pomieszczeniu tym stoi również lodówka.
  • Gabinet

    Przewodniczący z wdzięczności całuje mężczyznę w gabinecie

    Gabinet - pokój do którego wejście znajduje się w kuchni, a okna wychodzą na podwórko. Lokacja popularna w czasach redaktora Czeczetkowicza, później rzadko pokazywana. Znajduje się w nim tablica korkowa, biurko przewodniczącego, święte obrazy, a także plakat śp. Andrzeja Leppera. Ze względu na oddalenie od pieca kaflowego pokój najprawdopodobniej nie jest ogrzewany.
  • Piwnica - znajduje się pod domem. Wejście znajduje się na zewnątrz, od strony podwórka, dokładnie pod oknem gabinetu.
    Piwnica2

    Wejście do piwnicy prezydenckiej

    Piwnica

    Wnętrze piwnicy prezydenckiej

  • Strych - prawdopodobnie istnieje (sugeruje to okno w bocznej ścianie budynku), jednak dotychczas żaden z redaktorów nie zapuścił się aż tak daleko.

Wydarzenia

W dniu 07.03.2012 r. w pałacu prezydenckim wybuchł pożar. Przybyli na miejsce strażacy musieli wynieść z pałacu matkę przewodniczącego. Jednak spowodował on niewielkie straty.[2]

Dom na Szkolnej 17 był świadkiem zdecydowanej większości dram Bożych i wydarzeń. Wszystkie wydarzenia są opisane w artykułach dot. postaci Pana Prezydenta, Majora i innych ich towarzyszy Bożych i niebożych.

  1. https://www.youtube.com/watch?v=VEFN2zvWyus
  2. http://www.wspolczesna.pl/wiadomosci/bialystok/gal/5809325,pozar-w-domu-kononowicza-zobacz-zdjecia,8933015,id,t,zid.html