FANDOM

Druga afera widzowska - kontynuacja afery z marca 2017, kiedy to mecenas z Piaseczna wysłał list obrażający Krzysztofa Kononowicza. Ta afera została wywołana przez kolejny list od mecenaska, który przedstawił Krzysztofowi K. i Wojciechowi S. oraz zapowiedział zgłoszenie wydarzeń z afery małolatowej do prokuratury. Afera wywołała także Białostocką Wojnę Secesyjną pomiędzy Krzysztofem Kononowiczem, a Wojciechem Suchodolskim i Jarosławem Andrzejewskim.

Preludium

ZOBACZ GŁÓWNY ARTYKUŁ: Afera widzowska

Screenshot 2017-11-05 14-17-32

Pierwsza Afera Widzowska

Pierwsza afera widzowska była jedną z największych i nasłynniejszych afer w historii Uniwersum, która rozpoczęła się w marcu 2017 roku, wraz z przysłaniem na ulicę Szkolną 17 listu obrażającego byłego kandydata na urząd Prezydenta RP oraz dyskredytującego Majora Suchodolskiego przez Mecenasa z Piaseczna. Prawdopodobnie zakończyła się pomiędzy 21 a 22 czerwca 2017 roku.

ZOBACZ GŁÓWNY ARTYKUŁ: Afera Małolatowa

Afera Małolatowa to lajt który się odbył w dniu 11 lipca 2018 w posiadłości Bożej znajdującej się na ulicy Szkolnej 17. Na lajcie prócz mieszkańców, czyli Wojtka Suchodolskiego z Prezydentem Krzysztofem Kononowiczem pojawiły się również dwie kobiety. Część widzów zaczęła masowo zgłaszać na policję że na Szkolnej 17 pojawiły się nieletnie którym grozi demoralizacja ze strony Wojtka. Jak można było się domyśleć, po wielu zgłoszeniach w końcu pojawiła się policja - lajt został natychmiast przerwany.

Afera

List od Mecenasa

16 lipca 2018 Krzysztof Kononowicz otrzymał list od Mecenasa Piotra Kota z Piaseczna, człowieka, który po wydarzeniach z 2017 zniknął z białostockiej areny wydarzeń. List zaczyna się od sformułowania oskarżenia przeciwko Krzysztofowi K. i Wojciechowi S. w związku lajta z 11 lipca 2018 z osobami nieletnimi.

Mecenas piszę, że w tym dniu odebrał telefon od Jarosława Andrzejewskiego ps.Mexicano, który powiadomił Mecenasa Kota o zaistniałej na Szkolnej sytuacji. Według słów Jarosława A., dwie nieletnie zostały zwabione podstępem przez Krzysztofa K. oraz Wojciecha S. do Pałacu Kononowiczów w Białymstoku, a następnie zostały upojone 40% alkoholem dolanym do mleka przez Kononowicza. Wszystko odbyło się na żywo na kanale YT "Major Suchodolski". Według Piotra Kota w opinii Andrzejewskiego, Kononowicz celowo podał alkohol nieletnim w celu upicia i wykorzystania seksualnego.

Następnie Mecenas podał kilka cytatów Kononowicza ze wspomnianego lajta, które miały dowodzić, że chciał on doprowadzić do wykorzystania seksualnego. Później pisał o fakcie, iż Kononowicz popędzał nieletnie do szybkiego spożycia mleka oraz o używaniu przekleństw, co dodatkowo demoralizowało nieletnie.

Mecenas pisze, że po telefonie Jarosława A. szybko skontaktował się z Komendą Policji w Białymstoku w wyniku czego o godzinie 19:25 na ulicę Szkolną podjechał radiowóz policyjny ratując obie nieletnie.

Mecenas poinformował, że po powrocie z urlopu wystąpi do Prokuratury w Białymstoku o ukaranie Krzysztofa K. oraz Wojciecha S. na podstawie art.197 Kodeksu Karnego za wyżej wymienione czyny, za które grozi kara pozbawienia wolności od lat 2 do 12.

Mecenas wystąpi także do Prezydenta Miasta Białegostoku Tadeusza Truskolaskiego o nagrodę dla Jarosława Andrzejewskiego w wysokości 500 złotych polskich za uratowanie dziewczynek z rąk oprawców. Według Kota, Andrzejewski poinformował mecenasa, że Krzysztof Kononowicz posiada na terenie swojej posesji około 30 litrów alkoholu oraz regularnie znęca się nad psem Nero.

Mecenas napisał także, że w czerwcu 2018 roku Krzysztof Kononowicz wraz z dwoma innymi osobami dokonał napadu na przebywającego w krzakach Mariusza K. zabierając mu 40 złotych oraz niszcząc mienie o wartości 200 złotych, lecz według Piotra Kota sprawa ta będzie przedmiotem innego postępowania. Jarosław A. rzekomo zobowiązał się do wysłania dowodów w postaci filmików nagranych dronem należącym do kolegi Mexicana.

Kononowicz odczytał list podczas transmisji na żywo na profilu facebookowym Major i Kononowicz Oficjalnie. Zapowiedział tam, że zgłosi sprawę na policję.

Kononowicz dostał list od mecenasa z Piaseczna w sprawie deprawacji nieletnich

List od mecenasa

Kłótnia z Wojciechem Suchodolskim

W tym samym czasie Krzysztof Kononowicz i Wojciech Suchodolski spotkali się na ulicy z Jarosławem Andrzejewskim. Major podał mu rękę, co spowodowało wściekłość Prezydenta Kononowicza. Major również zdenerwował się, zapowiedział, że będzie składał zeznania w powyższej sprawie przeciwko Kononowi i wyszedł z domu. Na chwilę obecną nie wrócił...

Treść listu mecenasa

Mecenas Piotr Kot
Oskarżam
Ja niżej podpisany mecenas z Piaseczna, że w dniu 11. 07. 2018 roku o godzinie 19:00 otrzymałem telefon od zamieszkałego przy ulicy Boboli 10 Jarosława A. pseudonim Mexicano, w którym Jarosław A. powiadomił mnie, iż w domu na ulicy Szkolnej 17 w Białymstoku znajdują się dwie niepełnoletnie mieszkanki województwa pomorskiego. Zuzia W. i Julia L, które zostały tam zwabione podstępem przez Krzysztofa Kononowicza oraz Wojciecha Suchodolskiego. Według relacji Jarosława A, obie dziewczyny miały być pojone alkoholem przez Krzysztofa Kononowicza, który dolał im do kubka z mlekiem 0,3l alkoholu 40%. Wszystko odbywało się na żywo podczas lajta na kanale major Suchodolski na Youtube. W opinii świadka Krzysztof Kononowicz celowo podał im mleko z dodatkiem poważnej ilości alkoholu aby obie dziewczyny upić i wykorzystując ich nieświadomość doprowadzić obie nieletnie do stosunku seksualnego. jako dowód na poparcie tej tezy mogą służyć wypowiedzi Krzysztofa Kononowicza, który wielokrotnie powtarzał na lajcie, a które miały za zadanie skłonić Zuzę W. oraz Julię L. do odbycia stosunku seksualnego z Wojciechem Suchodolskim. Oto niektóre z nich:
1. Kononowicz do Zuzi W.:
"Zuzia pocałuj Wojtka w Ustka"
"Zuzia przytul Wojtka"
"Zuzia siądź na Wojtku na kolana
2. Kononowicz do Julii L.:
"Julia siądź mi na kolana"
"Julia podniecasz widzów"
"Julia Wojtek przy Tobie jest czerwony"
"Julia czy masz w brzuchu małe Krzysie?"
Jednocześnie Krzysztof Kononowicz popędzał obie nieletnie aby szybko piły kubek z mlekiem w którym w większości znajdował się alkohol 40%. Zarówno Wojciech S. jak i Krzysztof K. podczas lajtu wielokrotnie przeklinali co dodatkowo demoralizowało obie dziewczyny.
Dzięki powyższym informacjom uzyskanym od Jarosława A. szybko skonsultowałem się z komendą Policji w Białymstoku i o godzinie 19:25 na ulicę szkolną podjechał radiowóz policyjny ratując obie nieletnie. Jednocześnie informuję, że od razu po powrocie z urlopu wystąpię do prokuratury w Białymstoku o ukaranie Krzysztofa K. oraz Wojciecha S. na podstawie artykułu 197 Kodeksu Karnego. Za wyżej wymienione czyny grozi od 2 do 12 lat więzienia. Wystąpię również do prezydenta miasta Białegostoku o nagrodę dla Jarosława A. w wysokości 500 zł za uratowanie obu dziewczynek z rąk oprawców. Świadek Jarosław A. poinformował mnie również, że Krzysztof K. w swoim domu na ulicy Szkolnej ma około 30 litrów alkoholu oraz regularnie znęca się nad psem Nero nie dając mu w upalne dni wody. Natomiast w czerwcu 2018 roku z dwoma innymi sprawcami dokonał napadu na przebywającego w krzakach koło torów na ulicy Szkolnej Mariusza K. zabierając mu 40 zł oraz niszcząc mienie o wartości 200 zł. Wymienione czyny będą przedmiotem odrębnego postępowania karno-sądowego. Na poparcie swoich oskarżeń świadek Jarosław A. zapowiedział dostarczenie filmików które nagrał za pomocą drona. Dron należy do przyjaciela Jarosława A, którego personaliów dla bezpieczeństwa on na razie nie ujawnia. Działając na mocy ustawy o ochronie osobowych wyrażam zgodę na publiczne ujawnienie moich danych wraz z treścią listu ponieważ jestem osobą publiczną.
Mecenas Piotr Kot
Kancelaria mecenaska Piotra Kota
ul. Smoleńska 3/4
05-500 Piaseczno