FANDOM

Leonarda Kononowicz zd. Bukowicz lub Bykowicz (ur. 1931 w Strzelcach lub Łunnie, zm. 7 września 2012 roku w Białymstoku) - córka Stefanii i Antoniego, żona Bronisława Kononowicza - żołnierza Armii Krajowej, który "walczył o Warszawę, walczył o Polskę, walczył o Boga", matka Bogdana, MariankaKrzysztofa, a wiele wskazuje na to, że także jego brata bliźniaka.

Biografia

  • O czasach jej młodości nie wiadomo niczego, poza tym że urodziła się w 1931 roku na Kresach Wschodnich. Wiemy natomiast, że w pewnym momencie swojego życia poznała Bronisława i wzięła z nim ślub, a także mieszkała z nim w Wilkowie. Miała z nim dwójkę lub trójkę dzieci. Pewne jest, że urodziła Bogdana i Krzysztofa. Jednak w niektórych filmów na kanale "Jarosław Andrzejewski" pojawia się zapomniany brat bliźniak Krzysztofa. Według wielu osób jest on tylko postacią fikcyjną, dlatego nie można jednoznacznie stwierdzić czy Kononowiczowie mieli dwójkę czy trójkę dzieci.
Ja z Kętrzyńskiego jestem, rodzice tam gospodarkę mieli. Ale potem taka sprawa przyszła, że trzeba było ją sprzedać. Mamusia jeździła i szukała dla nas domku i znalazła tutaj, w Starosielcach.

—Krzysiu o zmianie domu, 2006

  • Matka Krzysztofa wraz jego ojcem w 1975 musieli opuścić rodzinne Wilkowo Kętrzyna i przenieśli się do ekskluzywnej willi w Starosielcach. W czasach nauki Krzysztofa pani Leonarda zapewne musiała być z niego bardzo dumna, sądząc po jego ogromnej wiedzy, elokwencji i zasobie słownictwa. Ważnym wydarzeniem w jej życiu musiała być zmiana miejsca zamieszkania męża - pójście do nieba.
  • Kiedy jej syn brał udział w wyborach na prezydenta miasta Białystok wspierała go wraz z Bogdanem Kononowiczem. Leonarda Konononowicz zmarła we wrześniu 2012 roku. Była schorowana, nie opuszczała domu, leżała w łóżku lub poruszała się na wózku inwalidzkim. Krzysztof opowiedział o tym filmie na YouTube.
Lk

Ciekawostki

Antoni

Tata Antoni

  • Krążyły pogłoski, iż Krzysztof opiekował się mamusią w nieco niestandardowy sposób. 
  • Pięknie śpiewała, malowała i szyła. W jednym z filmów Adama S. Czeczetkowicza zaprezentowała szerszej publiczności utwór "Szara piechota".
  • W pewnym wywiadzie z 2006 roku pani Leonarda jest przedstawiona jako pani Leokadia. Warto przeczytać ten artykuł ze względu na ciekawe treści i cytaty zawarte w nim.
Stefania

Mama Stefania

  • Wystąpiła w teledysku do piosenki Rybcium pypcium zespołu "Rybcie znad Biebrzy"