FANDOM

Pucz majora Suchodolskiego - udana próba przeprowadzenia zamachu stanu na stanowisko przewodniczącego Biura Interwencji Obywatelskich lub Komitetu przez majora Wojciecha Suchodolskiego oraz jego współpracowników. Zorganizowany na przełomie grudnia i stycznia 2016/2017 roku w Białymstoku w domu przewodniczącego Krzysztofa Kononowicza.

Uczestnicy: Edytuj

Dokładna liczba uczestników nie jest znana ze względu na brak zapisów audiowizualnych.

Po stronie puczystów:

Po stronie przewodniczącego Kononowicza:

  • przewodniczący Kononowicz.

Nie jest też wiadome stanowisku takich osobistości jak profesor Tomasza, lejtnant Starosiuk czy brat bliźniak. Nie wiadomo czy brali oni w ogóle udział w samym puczu po którejś ze stron.

Przyczyny: Edytuj

  • Narastające nieprzychylne komentarze pod adresem majora Wojciecha Suchodolskiego na kanale YouTube.
  • Nieładne zachowanie majora wobec Krzysztofa Kononowicza, częste przerywanie i złośliwe docinki w stronę przewodniczącego.
  • Możliwe konflikty związane ze sferą budżetową, żywieniową lub mieszkaniową wewnątrz komitetu (domysły).

Przebieg: Edytuj

Nie jest dokładnie znany przebieg całej akcji. W jednym z filmików major Suchodolski oficjalnie przedstawia swoje zamiary związane z przejęciem Komitetu wprost w stronę Kononowicza, który wydaję się być niewzruszony całą sytuacją, wręcz przyklaskuje pomysłowi[1].

Po udanym puczu (brak przekazu audiowizualnego), major wygłasza mowę związaną z zerwaniem kontaktów z przewodniczącym Kononowiczem i wyjawia jego rzekome brudne sekrety[2].

Skutki: Edytuj

  • Major Suchodolski wraz z kamerzystą realnie przejmuje przekaz kanału Kononowicz Oryginal na kilka dni.
  • Major Suchodolski zakłada swój własny kanał - Suchodolskiorginal.
  • Przewodniczący Kononowicz zaczyna nagrywać filmiki z nowym kamerzystą zwanym Mexico/Mexicano.
  • De facto rozłam Komitetu Kononowicza i Suchodolskiego. De iure nie wiadomo/brak danych.

Zażegnanie konfliktu: Edytuj

Konflikt wywołany puczem trwał kilka dni/tygodni[3]. Po fali krytyki skierowanej w stronę majora Suchodolskiego i intensywnych utarczkach słownych między dawnymi przyjaciółmi, następują negocjacje wstępne w sprawie porozumienia[4]. Major i przewodniczący dogadują się co do dalszej współpracy, powracają wspólne filmiki na kanał Kononowicz Orginal. Krzysztof Kononowicz zapowiada ponadto przejście na zasłużoną emeryturę i oddanie funkcji przewodniczącego Komitetu/Biura w ręce majora.

Straty: Edytuj

  • Utrata subskrypcji na kanale youtube.
  • Fala negatywnych komentarzy.
  • Brak dostaw jedzenie do testów Bożych
  • Prawdopodobne straty moralne/psychiczne obu stron konfliktu.

Przypisy: Edytuj

  1. https://www.youtube.com/watch?v=U_rkxRqLquU
  2. https://www.youtube.com/watch?v=uJ3V7vk3X1Y
  3. Potrzebne źródło.
  4. https://www.youtube.com/watch?v=UkaTwsgiP0g

Więcej z Fandomu

Losowa wiki