FANDOM

Pan Tomasz
Pan Tomasz
Profesor - klasa sama w sobie
Imię i nazwisko Tomasz Baranowski
Data i miejsce urodzenia ok. 1945, Białystok
Specjalność Profesor wszechnauk i obojgu prawa, uznany poeta
Przynależność do partii politycznych i organizacji bezpartyjny
Lata aktywności od 2016 r.
Odznaczenia Wszystkie możliwe

Prof. dr (re)hab. Tomasz Baranowski - białostocki reprezentant inteligencji, poeta, dobry znajomy Krzysztofa Kononowicza, epizodyczna postać Uniwersum Szkolnej 17. Znany ze swojego eleganckiego ubioru, pojawia się w odcinkach specjalnych i przynosi ze sobą bardzo ważne, życiowe pytania, szuka pomocy w rozwianiu wielu wątpliwości, zapewne wynikających z braku alkoholu. Korzysta i czerpie pełnymi garściami z doświadczenia życiowego pana Przewodniczącego w wielu sprawach. Znany ze swego długiego czasu reakcji.

Stało się to co się miać... stało się miać.

—Prof. dr (re)hab. Tomasz Baranowski uprawiający dysputy filozoficzne.

Występy

Pierwszym odcinkiem, w którym pojawił się Pan Tomasz, był odcinek dla gospodyń domowych nt. wyboru cukru (słynne zagadnienie mierzenia zawartości cukru w cukrze). Przeprowadził też dwa wywiady z Krzysztofem Kononowiczem w pierwszym zadawał pytania przewodniczącemu Kononowiczowi na temat objęcia przez niego stanowiska króla Polski jego słynne i przemyślane pytania "a gdyby naród poprosił zostałby pan królem" lub też "ale pan nie ma żony i dzieci" na które Krzysztof Kononowicz odpowiedział "o to się pan nie martw panie Tomaszu, ja jeszcze potrafię się ożenić i mieć dzieci a kobite to ja mam na oku ale tego teraz jeszcze nie zdradzę" w drugim wywiadzie przed kamerą zadawał pytania między innymi dotyczące fenomenu popularności Krzysztofa Kononowicza "panie Krzysztofie ponad 4000 subskry... subków mentów" ] .Widzieliśmy go również w bardziej imprezowym wydaniu na popijawie u Kononowicza i Suchodolskiego (na tę okazję ubrał wyjściową wersję swojego krawatu i kamizelki). Ostatnio pojawił się w exposé Pana Kononowicza zadając mu ważne pytania programowe. Z werdyktu wydanego przez Pana Tomasza możemy domyślić się, że jest zagorzałym fanatykiem polityki Podlasia XXI wieku.

Jak stwierdził redaktor Mexicano w wywiadzie udzielonym Gazecie Białostockiej, przewodniczący nie wpuszcza już Pana Tomasza do pałacu, ponieważ jego wizyty zazwyczaj kończyły się noclegiem[1].

Wykształcenie

  • Nieznane jest dokładnie jego wykształcenie. Powszechnie uważa się jednak, że pan Tomasz ma tytuł naukowy profesora doktora (re)habilitowanego (prof. dr (re)hab.). Niektóre źródła podają, że tytuł doktora uzyskał na Państwowym Uniwersytecie Mongolskim (Mongol Ulsyn Ich Surguul/Uniwersytecie w Ułan Bator), pisał pracę związaną z polskimi alkoholami. Na tym Uniwersytecie tytuł doktora honoris causa uzyskał Lech Kaczyński, postać niezwykle szanowana w Uniwersum Szkolnej. Nieoficjalnie wiadomo też że tytuł profesora i habilitacje zdobył na Międzyregionalnej Akademii Zarządzania Personelem (MAZP) w Kijowie która jest częścią Międzynarodowej Akademii Kadr (MAK) mającej siedziby na wszystkich kontynentach.
  • Jest bardzo szanowanym przedstawicielem kadry profesorskiej na całym świecie, jednak swój dorobek i wiedzę udostępnia przede wszystkim na renomowanych uczelniach w Białymstoku oraz na kanale Krzysztofa Kononowicza. Swoje częste zmęczenie usprawiedliwiane jest mozolnym sprawdzaniem egzaminów studenckich.

Życie poza Uniwersum Szkolnej 17

Teatr 2017 wiersz Tomasza Baranowskiego

Teatr 2017 wiersz Tomasza Baranowskiego

Występ pana Tomasza

Komentarz użytkownika Dominik Zyga, który znajduje się od filmem pt.:"major poprosjl o wjersz o rzciu, dostarcza pewnych prawdziwych informacji na temat prof. Tomasza:  

"To jest Pan Tomasz "Samot" Baranowski z Domu Pomocy Społecznej "Jawor" w Jałówce. Jego wiersz „Wołanie” zdobył II miejsce w X edycji konkursu „Każdy pisać może”, który odbył się w Gródku. Zdjęcie z Panem Tomaszem [...]"

Ponadto, jak widać na powyższym filmie, Pan Tomasz nie ma problemu z wyrecytowaniem wiersza z pamięci, co świadczy o jego wysokiej inteligencji. Przekonać mogliśmy się o tym także wtedy, kiedy podczas spotkania z Kononem opowiadał historię życia gen. Wojciecha Jaruzelskiego (Niżarłak się kłócił, że Pan Tomasz nie ma racji). Na jednym z lajtów pada również informacja iż Pan Tomasz jest absolwentem Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ze specjalnością w filozofii (filozofii chrześcijańskiej/teologii).

28 lutego 2018 r. z profesorem dr. rehab. Tomaszem Baranowskim, został nawiązany kontakt telefoniczny. Pierwszy w historii Uniwersum Szkolnej 17. kontakt[2] widza z profesorem.

Wielki powrót Profesora Tomasza do Uniwersum

Po haniebym lajcie Nati kiedy obecny był Pan Profesor Tomasz w październiku 2017 roku, Pan Tomasz już nie pojawiał się w filmach Szkolnej 17. Jednak po rocznej przerwie 16 października 2018r., Major Wojciech wrzucił na swój kanał filmy z udziałem prof. Tomasza:

Przypisy

  1. https://www.youtube.com/watch?v=FG813lt7-us
  2. https://www.youtube.com/watch?v=kAR-dQnsEwk