FANDOM

Uniwersum Szkolnej 17 – nazwa świata, w jakim żyją główni bohaterowie naszej encyklopedii - Krzysztof Kononowicz i jego kompan Major Wojciech Suchodolski. Świat ten rządzi się swoimi ściśle określonymi zasadami, funkcjonuje dzięki paczkom Bożym "spaniałych widzów ogółem", pomocy MOPS-u oraz oczywiście jego mieszkańcom. Jest to wizja Kononowicza i wszystkich widzów, może mieć charakter iluzji. Uniwersum jest interaktywne ze światem zewnętrznym, może w nim uczestniczyć każdy. Oficjalnym hymnem Uniwersum, a także najważniejszym jego symbolem jest pieśń - Moje Miasto Białystok

Geneza powstania Uniwersum Szkolnej 17:

Na początku był Bemben i jego rodzice. Państwo Kononowiczowie herbu Piłsudski w czasach komunizmu zakupili ekskluzywną rezydencję w dzielnicy białystokiej inteligencji - Starosielcach. Przez wiele lat na Szkolnej 17 mieściła się więc rezydencja znanej i cenionej rodziny; stan ten trwał do 2006 roku, kiedy to mający największe z całej rodziny perspektywy Krzysztof podjął walkę o fotel prezydenta Białegostoku. Niestety, plany te przez obłudę białostockiego elektoratu zostały zniweczone, a Krzysztof popadał w coraz większe zgorzknienie. Śmierć matki i brata w 2013 roku oraz pojawienie się Majora Suchodolskiego zaowocowały tym, że Pałac Prezydencki na Szkolnej stał się całym światem Konona, czyli zyskał - już oficjalnie - rangę Uniwersum.

Zasady panujące w Uniwersum:

  1. Główną postacią Uniwersum jest Krzysztof Kononowicz, bez niego nie byłoby niczego, z nim też nie będzie niczego.
  2. Major Suchodolski jest wiceprzewodniczącym Bożym i postacią numer 2 w Uniwersum. Znani majorolodzy twierdzą, że jest on reinkarnacją inteligentniejszego z braci Kononowiczów.
  3. Choroszcz to Phantom Zone/Negative Zone/Azkaban/Mordor tego uniwersum. Nikt stamtąd nie wraca i bohaterowie straszą się nim nawzajem.
  4. Legendarną, oficjalną walutą uniwersum jest węgiel.
  5. Tam ZIEMIA JEST PŁASKA.
  6. Świat Kononowicza jest odgrodzony z dwóch stron płotami sąsiadów - jeden z nich to główny przedmiot słynnej afery płotowej, której to przebieg obejrzało kilkaset tysięcy widzów bożych.
  7. Zapach to kwestia do przemilczenia i nie podlega dyskusji. 
  8. Dzień Boży odbywa się według ściśle ustalonego rozkładu, charakterystycznego dla każdego bohatera Uniwersum. 
  9. Każdego dnia Major ogółem psznie tuszy, ewentualnie raczy się Nitrem Bożym, pierze i myje się (sic!). W tym czasie Żarłak kandyduje na kolejne stanowiska, pisze donosy i jeździ do Czarnej Teresy z MOPS-u (potem obowiązkowo z nerwów wypróżnia się pod bramką)
  10. Na terenie Uniwersum w mowie obowiązuje polski, rosyjski i pseudobiałoruskorosyjski całe te. W piśmie Majora obowiązuje język bombaski, co możemy zobaczyć w tytułach filmików Suchodolskiorginal.
  11. Jeśli pracujesz, nie możesz być częścią Uniwersum. Dla przypomnienia, Pan Przewodniczący od 1994 r. jest na regularnym bezrobociu.
  12. Podstawowym źródłem jedzenia są paczki od fanów Bożych i obiadki z MOPS-u, którymi Żarłak nie dzieli się z Kajorem/Najorem/Jorem.
  13. Higiena osobista tam jeszcze nie zawitała. I nie zawita. Choć Major myje się i goli, jego wojskowy zapach jest tłumiony przez chroniczny smród wydobywający się z Bębena. Stan wanny w czasie remontu pokazuje, że używana była po raz ostatni zapewne jeszcze za życia Leonardy Kononowicz.
  14. Wietrzenie jest zabronione - na Szkolnej 17 klimat tworzy właśnie zaduch i wiadro kloaczne ogółem.
  15. Ciekawym urozmaiceniem dnia jest sranie pod bramką z nerwów. Jeśli nie masz przy domu furtki, a chcesz poczuć się jak Żarłak, możesz wybrać opcję Majora - sranie do fontanny miejskiej po twarożku. 
  16. Filmy są nagrywane przez osoby o podejrzanej reputacji - czyt. Nati i Jarosław "Mexikano" Andrzejewski. Pozbawiony wad redaktor Krzysztof Niewiński, właśnie dlatego musiał na pewien czas zakończyć przygodę z Uniwersum.
  17. Jeżeli obrazisz Przewodniczącego, grozi ci nie tylko donos, ale i spierdolenie ze stanowiska.
  18. Przy obrazach pozostając, żaden lajt boży ze Szkolnej 17 nie był ocenzurowany, a więc donejty boże opatrzone były wdzięcznymi komentarzami o "ruchaniu Bębena przez Kajora w sranie" czy też odwrotnie, ogółem.
  19. Nie możesz mówić zwyczajnie. Musisz albo używać niesamowicie inteligentnych przerywników pokroju "ogółem" czy "całe te" albo non-stop chrumkać.
  20. Wszelacy goście są mile widziani, paczki od nich tym bardziej.
  21. Jeżeli trzymasz psa na wolnym wybiegu i dajesz mu jeść, nie sprawdziłbyś się jako opiekun Nera Bożego
  22. Jeżeli tuszysz, a nie smażysz, szybko zyskasz szacunek głównych bohaterów Uniwersum.
  23. Skrzynka pocztowa jest notorycznie zapełniana listami od Mecenasa i groźbami od Tomasza Terki. Relacje z ich otwierania i związane z nimi groźby nie-Boże od Przewodniczącego gromadzą wielotysięczną widownię.Równie niemile widziana jest paczka z fekaliami od Kargula. Niemniej jednak wszelkie tematy stolcowe inspirują fanów Bożych do tworzenia spaniałych przeróbek.
  24. Główna postać Uniwersum nie pali od maleńkości, nie pije i jest ogółem wzorowym katolikiem (co z tego, że Lublin jest wypełniony po brzegi butelkami i puszkami po piwie), a Major nie jest olkoholkiem.
  25. W Uniwersum, imprezy boże to podstawa kultowych filmików - w czasie balów u prezydenta powstały słynne szlagiery Maryli Kononowicz takie jak "Łende Łende".

Podział Uniwersum

Po upadku Redaktora Andrzejewskiego Uniwersum rozpadło się na dwie części:

  • Linia Szkolnej 17 - główna linia Uniwersum, to ona skupia na sobie najważniejszą oś tego świata, czyli duet Prezydent Kononowicz-Major Suchodolski
  • Linia Boboli 10 - poboczna linia Uniwersum skupiająca się na perypetiach Jarosława Andrzejewskiego, a także od niedawna Mariusza z Krzaków, linia Boboli 10 nieustannie przenika się z linią Szkolnej, co pokazała Afera Krzakowa. Linia ta posiada własne postaci poboczne.

Postaci związane z Uniwersum Szkolnej 17:

Postaci główne:

  • Czy te oczy mogą kłamać?
    Krzysztof Kononowicz (zawsze i wszędzie) - naczelny przywódca tego skomplikowanego świata, człowiek wielu talentów, m.in. muzycznego - współpracował z zespołem "Grupa Operacyjna", aktorskiego - zagrał w komedii Patryka Vegi z 2010 roku "Ciacho" i politycznego - wielokrotnie angażował się w politykę na Podlasiu i w całej Polsce. Jest Bożym: wizjonerem, myślicielem, marzycielem, filozofem, wybitnym mężem stanu, politykiem, wojownikiem - nawoływał do walki z ISIS, kucharzem, aktorem, doktorem, strażakiem, muzykiem, znanym i szanowanym youtuberem i streamerem. W 2006 roku kandydował na prezydenta miasta Białystok, niestety na przed ostatnim miejscu. Szczęście w nieszczęściu, dzieki temu pan Kononowicz stał się popularny. Znany jest pod wieloma imionami, ale najpopularniejsze to Shrek, Konon, Bęben, Nibębęn, Niżarłak. Może pochwalić się tytułem czołowego donosiciela miasta Białegostoku, a także bycia kawalerem ORDERU BOMBASU (2017). W 2018 roku pan Krzysztof ma otrzymać POKOJOWĄ NAGRODĘ NOBLA prawdopodobnie za ujawnienie wielu afer i skandali. Ale oprócz tego jest prawdziwym przyjacielem. Wiele osób sugeruje, że jest on w związku z Majorem, ale to nie prawda - Konon ma na koncie wiele kochanek i -prawdopodobnie- dzieci. Jego rodzina jest bardzo zasłużona. Postać kultowa.
MjrSuchodolski
  • Major Wojciech Suchodolski (od 2015 roku) - major w stanie spoczynku, legenda walk o wolność Bombaskiej Republiki Ludowej, specjalista w zakresie środków halucynogennych, ekspert kulinarny-jako jedyny w Polsce nie smaży, tylko tuszy, autor znanego na cały świat programu kulinarnego bijącego na głowę wszystkie inne - "Major Psznie Je". Autor kanału Suchodolskiorginal, na którym niestety ma bana na wstawianie nowych filmów. Może wypić jedno piwko dziennie, ale ogólnie to nigdy nie był olkoholikiem. Znany też jako Kajor, Najor lub Jor. Odznaczony ORDEREM BOMBASU (2017) i KRZYŻEM WALECZNYCH (2018). Wiele osób sugeruje, że jest on w związku z Kononem, ale to nieprawda.

Redaktorzy Boży:

Niemiecki

Krzysztof Niemiecki

  • Krzysztof Niemiecki (2015-2017, 2018-) - tu nie trzeba nic pisać, w uznaniu fanów najlepszy redaktor Kononowicza i posiadacz kaszlu/śmiechu jak zapalana Asterka Boża. Protoplasta stałego kręcenia dokonań Kononowicza i Majora, szczególnie w dziedzinach kulinarnych. Od 2018 r., przy pomocy Komputerowca Dominika tworzy z protagonistami regularne streamy, tzw. lajty boże.
Jma
  • Jarosław "Mexikano" Andrzejewski (2017) - były redaktor Boży BIO, obecnie redaktor naczelny prestiżowej telewizji MexicoTV, której produkcje ukazuje się na kanale mexico tv. Niegdyś filmy ukazywały się na kanale "Jarosław Andrzejewski" - niestety kanał ten został skasowany. Jak każdy superbohater w Uniwersum Szkolnej 17 ma również inne nazwy - Likierowy Jaruś, Watykano, Korzonkano, Olkoholikano lub Redaktor. Były saper, posiadający w miarę rozwinięty potencjał intelektualny; czasem lubi - jak sam się wyraził - się najebać. Świadczy to niewątpliwie o głębi przekazu tego reżysera. Jak sam mówił, ten film jest pierwszym na którym jest chyba trzeźwy, nie skacowany i bez papierosa. Mieszka w domu ulicę dalej od Szkolnej i ma około 4 min drogi do miejsca cudów. Pracował na budowie i na wysokościach. Jest miejskim survivalowcem - chodzi po dachach i opuszczonych budynkach.
  • Natalia i Paweł z Lublina (2017) - pozbawieni większego rozumu redaktorzy kompromitujący naszych zacnych gwiazdorów. Epizodycznie pojawili się w 2017 roku, tworząc streamy boże, a następnie uciekając z pieniędzmi z donejtów.
  • Marek Kulesza (2008-2010) - redaktor tworzący materiały propagandowe, ukazujące Krzysztofa jako miłośnika przyrody i lokalnego działacza zatroskanego o sprawy Wasilkowa.
  • Adam Czeczetkowicz (2006-2013) - pierwszy redaktor Boży w Uniwersum, twórca sukcesu wyborczego Kononowicza, osoba o wątpliwych poglądach politycznych. Twórca komitetu Podlasie XXI wieku. Rzekomo żerował na życiu Szkolnej 17, ale informacje nie zostały potwierdzone.

Postaci epizodyczne:

  • Profesor Tomasz Baranowski (od 2016) - profesor wszechnauk i obojgu prawa, utalentowana sława polskiej i bombaskiej nauki, rektor Akademii Umiejętności w Bombasie, wiecznie zmęczony po mozolnym sprawdzaniu kolokwiów/napruty jak PKS (niepotrzebne skreślić). Jest to jedyna postać reprezentująca inteligencję w Uniwersum. Tworzy wiersze, z których Major rozumie jedynie tytuł.
  • Nero Boży (od 2016) - przyjaciel domu, spaniały i jednocześnie głodzony pies Konona.
  • Zuzia (2018) - fascynacja, miłość Majora, wystąpiła z nim na streamie
  • Generał Lejtnant Wojciech Starosiuk (2016) - generał wojsk Bombasu, nigdy niedoceniany członek zespołu "Akcent", obecnie uznany za zaginionego (wiadomo, że przekroczył granice Bombaskiej Republiki Ludowej).
  • Krzysztof Wasiluk wraz z kolegą Marcinem (2016) - specjaliści od rozmów na trudny temat.
  • Oskar "Axelio" Wądołowski - białostocki kuc i wykopek, który przez pewien czas pełnił rolę prawej ręki prezydenta Bożego
  • Telewizja Boża Pal Hajs TV (2017) - redaktor W W W (Wuwunio)
  • Widzowie Boży 
  • Mariusz "Mario" - bezdomny kolega Mexicana, pojawia się na filmach, wróg Krzysztofa Kononowicza, przyczyna afery krzakowej

Wrogowie Uniwersum:

  • Tomasz Terka (od 2017 roku do końca świata i jeden dzień dłużej)
  • Mecenas z Piaseczna Piotr Kot (jak wyżej)
  • Andrzej "Kargul" Niczyporuk (od 2016 roku) - sąsiad, największy wróg Konona, postać niegodna opisu.
  • Rafał Kosno (od 2010 roku) - szurnięty ekolog który chciał wykorzystać Podlasie XXI wieku i przewodniczącego Kononowicza do wprowadzenia swoich ekologicznych dziwactw
  • Władimir Putin (od 2010/2015 roku) - Car Wszechrusi i terenów przyległych. Od 2010 roku bezustannie krytykowany przez Kononowicza za zdradę narodu polskiego. Od 2015 roku popadł również w konflikt z majorem Wojciechem Suchodolskim.
  • Donald Tusk (od 2009 roku) - Były władca najjaśniejszej III Rzeczypospolitej Polskiej oraz Imperator Unii Europejskiej. Krytykowany przez Kononowicza za to, że przez niego w Polsce nie ma już niczego.
  • Tadeusz Truskolaski (od 2006 roku) - Trzykrotny Prezydent Białegostoku i główny przeciwnik w kampanii wyborczej Kononowicza. Przewodniczący wskazuje, że Truskolaski nie idzie tak jak trzeba.
  • Państwo Islamskie (od 2016 roku) - Samozwańczy Kalifat, który morduje księży i ludzi co jest oczywiście sprzeczne z doktryną Krzysztofa Kononowicza.

Ciekawostki:

  • Uniwersum Szkolnej 17 jest obok Śródziemia i Westeros jeden z najsłynniejszych światów filmowych.
  • Złośliwi twierdzą, że był to kiedyś zwykły Dom Krzysztofa Kononowicza.
  • Uniwersum Szkolnej 17 to jeden z najczęstszych tematów na słynnej stronie charytatywnej www.wykop.pl