FANDOM

Uniwersum Szkolnej 17 – nazwa świata, w jakim żyją główni bohaterowie naszej encyklopedii - Krzysztof Kononowicz i jego kompan Major Wojciech Suchodolski. Świat ten rządzi się swoimi ściśle określonymi zasadami, funkcjonuje dzięki paczkom Bożym "spaniałych widzów ugółem", pomocy MOPS-u oraz oczywiście jego mieszkańcom. Jest to wizja Kononowicza i wszystkich widzów, może mieć charakter iluzji. Uniwersum jest interaktywne ze światem zewnętrznym, może w nim uczestniczyć każdy

Geneza powstania Uniwersum Szkolnej 17

Na początku był Bęben i jego rodzice. Państwo Kononowiczowie herbu Piłsudski w czasach komunizmu zakupili ekskluzywną rezydencję w dzielnicy białystokiej inteligencji - Starosielcach. Przez wiele lat na Szkolnej 17 mieściła się więc rezydencja znanej i cenionej rodziny; stan ten trwał do 2006 r., kiedy to mający największe z całej rodziny perspektywy Krzysztof podjął walkę o fotel prezydenta Białegostoku. Niestety, plany te przez obłudę białostockiego elektoratu zostały zniweczone, a Krzysztof popadał w coraz większe zgorzknienie . Śmierć matki i brata w 2013 r. oraz pojawienie się Majora Suchodolskiego zaowocowały tym, że Pałac Prezydencki na Szkolnej stał się całym światem Konona, czyli zyskał - już oficjalnie - rangę Uniwersum.

Zasady panujące w Uniwersum

  1. Główną postacią Uniwersum jest Krzysztof Kononowicz, bez niego nie byłoby niczego, z nim też nie będzie niczego.
  2. Major Suchodolski jest wiceprzewodniczącym Bożym i postacią nr 2 Uniwersum. Znani majorolodzy twierdzą, że jest on reinkarnacją inteligentniejszego z braci Kononowiczów.
  3. Choroszcz to Phantom Zone/Negative Zone/Azkaban/Mordor tego uniwersum. Nikt stamtąd nie wraca i bohaterowie straszą się nim nawzajem.
  4. Legendarną, oficjalną walutą uniwersum jest węgiel.
  5. Tam ZIEMIA JEST PŁASKA.
  6. Świat Kononowicza jest odgrodzony z dwóch stron płotami sąsiadów - jeden z nich to główny przedmiot słynnej afery płotowej, której to przebieg obejrzało kilkaset tysięcy widzów.
  7. Zapach to kwestia do przemilczenia. 
  8. Dzień Boży odbywa się według ściśle ustalonego rozkładu, charakterystycznego dla każdego bohatera Uniwersum. 
  9. Każdego dnia Major ogółem psznie tuszy, ewentualnie raczy się Nitrem Bożym, pierze i myje się (sic!). W tym czasie Żarłak kandyduje na kolejne stanowiska, pisze donosy i jeździ do Czarnej Teresy z MOPSu (potem obowiązkowo z nerwów sra pod bramką)
  10. Na terenie Uniwersum w mowie obowiązuje polski, rosyjski, i szamański całe te. W piśmie Majora obowiązuje bombaski, co możemy zobaczyć w tytułach filmików Suchodolskiorginal.
  11. Jeśli pracujesz, nie możesz być częścią Uniwersum. Dla przypomnienia, Pan Przewodniczący od 1994 r. jest na regularnym bezrobociu.
  12. Podstawowym źródłem jedzenia są paczki od fanów Bożych i obiadki z MOPSu, którymi Żarłak nie dzieli się z Kajorem/Najorem/Jorem.
  13. Higiena osobista tam jeszcze nie zawitała. I nie zawita. Choć Major myje się i goli, jego wojskowy zapach jest tłumiony przez chroniczny smród wydobywający się z Bębena. Stan wanny w czasie remontu pokazuje, że używana była po raz ostatni zapewne jeszcze za życia Leonardy Kononowicz.
  14. Wietrzenie jest zabronione - na Szkolnej 17 klimat tworzy właśnie zaduch i wiadro kloaczne ogółem.
  15. Ciekawym urozmaiceniem dnia jest sranie pod bramką z nerwów. Jeśli nie masz przy domu furtki, a chcesz poczuć się jak Żarłak, możesz wybrać opcję Majora - sranie do fontanny miejskiej po twarożku. 
  16. Filmy są nagrywane przez osoby o podejrzanej reputacji - czyt. Nati i Jarosław "Mexikano" Andrzejewski. Pozbawiony wad redaktor Krzysztof Niewiński właśnie dlatego musiał zakończyć przygodę z Uniwersum.
  17. Jeżeli obrazisz Przewodniczącego, grozi ci nie tylko donos, ale i spierdolenie ze stanowiska.
  18. Przy obrazach pozostając, żaden stream Boży ze Szkolnej 17 nie był ocenzurowany, a więc donejty Boże opatrzone były wdzięcznymi komentarzami o "ruchaniu Bębena przez Kajora" czy też odwrotnie ogółem.
  19. Nie możesz mówić zwyczajnie. Musisz albo używać niesamowicie inteligentnych przerywników pokroju "ógółem" czy "całe te" albo non-stop chrumkać.
  20. Wszelacy goście są mile widziani, paczki od nich tym bardziej.
  21. Jeżeli trzymasz psa na wolnym wybiegu i dajesz mu jeść, nie sprawdziłbyś się jako opiekun Nera Bożego
  22. Jeżeli tuszysz, a nie smażysz, szybko zyskasz szacunek głównych bohaterów Uniwersum.
  23. Skrzynka pocztowa jest notorycznie zapełniana listami od Mecenasa i groźbami od Tomasza Terki. Relacje z ich otwierania i związane z nimi groźby nie-Boże od Przewodniczącego gromadzą wielotysięczną widownię.Równie niemile widziana jest paczka z fekaliami od Kargula. Niemniej jednak wszelkie tematy stolcowe inspirują fanów Bożych do tworzenia spaniałych przeróbek.
  24. Główna postać Uniwersum nie pali od maleńkości, nie pije i jest ogółem wzorowym katolikiem (co z tego, że Lublin jest wypełniony po brzegi butelkami i puszkami po piwie?), a Major nie jest olkoholkiem.
  25. W Uniwersum imprezy Boże to podstawa kultowych filmików - w czasie balów u prezydenta powstały słynne szlagiery Maryli Kononicz takie jak "Łende Łende".

Postaci związane z Uniwersum Szkolnej 17

Postaci główne:

  • Czy te oczy mogą kłamać?
    Krzysztof Kononowicz (zawsze i wszędzie) - naczelny przywódca tego skomplikowanego świata, człowiek wielu talentów, m.in. muzycznego - współpracował z zespołem "Grupa Operacyjna", aktorskiego - zagrał w komedii Patryka Vegi z 2010 roku "Ciacho" i politycznego - wielokrotnie angażował się w politykę na Podlasiu i w całej Polsce. Jest Bożym: wizjonerem, myślicielem, marzycielem, filozofem, wybitnym mężem stanu, politykiem, wojownikiem - nawoływał do walki z ISIS, kucharzem, aktorem, doktorem, strażakiem, muzykiem, znanym i szanowanym youtuberem i streamerem. W 2006 roku kandydował na prezydenta miasta Białystok, niestety na przed ostatnim miejscu. Szczęście w nieszczęściu, dzieki temu pan Kononowicz stał się popularny. Znany jest pod wieloma imionami, ale najpopularniejsze to Shrek, Konon, Bęben, Nibębęn, Niżarłak. Może pochwalić się tytułem czołowego donosiciela miasta Białegostoku, a także bycia kawalerem ORDERU BOMBASU (2017). W 2018 roku pan Krzysztof ma otrzymać POKOJOWĄ NAGRODĘ NOBLA prawdopodobnie za ujawnienie wielu afer i skandali. Ale oprócz tego jest prawdziwym przyjacielem. Wiele osób sugeruje, że jest on w związku z Majorem, ale to nie prawda - Konon ma na koncie wiele kochanek i -prawdopodobnie- dzieci. Jego rodzina jest bardzo zasłużona. Postać kultowa.
  • MjrSuchodolski
    Major Wojciech Suchodolski (od 2015) - major w stanie spoczynku, legenda walk o wolność Bombaskiej Republiki Ludowej, specjalista w zakresie środków halucynogennych, ekspert kulinarny-jako jedyny w Polsce nie smaży, tylko tuszy, autor znanego na cały świat programu kulinarnego bijącego na głowę wszystkie inne - "Major Psznie Je". Autor kanału Suchodolskiorginal, na którym niestety ma bana na wstawianie nowych filmów. Może wypić jedno piwko dziennie, ale ogólnie to nigdy nie był olkoholikiem. Znany też jako Kajor, Najor lub Jor. Odznaczony ORDEREM BOMBASU (2017), tak samo jak pan Krzysztof. Wiele osób sugeruje, że jest on w związku z Kononem, ale to nie prawda. 

Redaktorzy Boży:

  • Jma
    Jarosław "Mexikano" Andrzejewski (od 2017) - obecny redaktor Boży prestiżowej telewizji MexicoTV, której produkcje ukazuje się na kanale mexico tv. Niegdyś filmy ukazywały się na kanale "Jarosław Andrzejewski" - niestety kanał ten został skasowany. Jak każdy superbohater w Uniwersum Szkolnej 17 ma również inne nazwy - Likierowy Jaruś lub Redaktor. Były saper, posiadający w miarę rozwinięty potencjał intelektualny; czasem lubi - jak sam się wyraził - się najebać. Świadczy to niewątpliwie o głębi przekazu tego reżysera. Jak sam mówił, ten film jest pierwszym na którym jest chyba trzeźwy, nie skacowany i bez papierosa. Mieszka ulicę dalej i ma około 4 min drogi do miejsca cudów. Pracuje na budowie i na wysokościach.
  • Krzysztof Niemiecki (2015-2016) - tu nie trzeba nic pisać, w uznaniu fanów najlepszy redaktor Kononowicza i posiadacz kaszlu/śmiechu jak zapalana Asterka Boża. Protoplasta stałego kręcenia dokonań Kononowicza i Majora, szczególnie w dziedzinach kulinarnych.
  • Natalia i Paweł z Lublina (2017) - pozbawieni większego rozumu redaktorzy kompromitujący naszych zacnych gwiazdorów. Epizodycznie pojawili się w 2017 roku, tworząc streamy boże, a następnie uciekając z pieniędzmi z donejtów.
  • Adam Czeczetkowicz (2006-2013) - pierwszy redaktor Boży w Uniwersum, twórca sukcesu wyborczego Kononowicza, osoba o wątpliwych poglądach politycznych. Twórca komitetu Podlasie XXI wieku. Rzekomo żerował na życiu Szkolnej 17, ale informacje nie zostały potwierdzone.

Postaci epizodyczne:

  • Profesor Tomasz Baranowski (od 2016) - profesor wszechnauk i obojgu prawa, utalentowana sława polskiej i bombaskiej nauki, rektor Akademii Umiejętności w Bombasie, wiecznie zmęczony po mozolnym sprawdzaniu kolokwiów/napruty jak PKS (niepotrzebne skreślić). Jest to jedyna postać reprezentująca inteligencję w Uniwersum. Tworzy wiersze, z których Major rozumie jedynie tytuł.
  • Nero Boży - przyjaciel domu, spaniały i jednocześnie głodzony pies Konona.
  • Generał Lejtnant Wojciech Starosiuk (2016) - generał wojsk Bombasu, nigdy niedoceniany członek zespołu "Akcent", obecnie uznany za zaginionego (wiadomo, że przekroczył granice Bombaskiej Republiki Ludowej).
  • Krzysztof Wasiluk wraz z kolegą Marcinem (2016) - specjaliści od rozmów na trudny temat.
  • Oskar "Axelio" Wądołowski - białostocki kuc i wykopek który przez pewien czas pełnił rolę prawej ręki prezydenta Bożego
  • Telewizja Boża Pal Hajs TV (2017) - redaktor W W W (Wuwunio)
  • Widzowie Boży 

Wrogowie Uniwersum:

  • Tomasz Terka (od 2017 r. do końca świata i jeden dzień dłużej)
  • Mecenas z Piaseczna (jak wyżej)
  • Kargul (od 2016 r.) - sąsiad, największy wróg Konona, postać niegodna opisu.
  • Rafał Kosno (od 2010 r.) - szurnięty ekolog który chciał wykorzystać Podlasie XXI wieku i przewodniczącego Kononowicza do wprowadzenia swoich ekologicznych dziwactw

Ciekawostki

  • Uniwersum Szkolnej 17 jest obok Śródziemia i Westeros jeden z najsłynniejszych światów filmowych.
  • Złośliwi twierdzą, że był to kiedyś zwykły Dom Krzysztofa Kononowicza.
  • Uniwersum Szkolnej 17 to jeden z najczęstszych tematów na słynnej stronie charytatywnej wykop.pl